ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
"ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν"
Εκπαιδευτικά προγράμματα >> Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων >> "ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν"

"ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν"

19/04/2013 - 25/04/2013

Από την Παρασκευή 19/4 έως και Πέμπτη 25/4/ του 2013 πραγματοποιήθηκε  με επιτυχία στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα πλαίσια της φωτογραφικής έκθεσης του Robert McCabe με τίτλο: «ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν».

Το πρόγραμμα απευθύνονταν σε παιδιά Ε΄ & ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού καθώς και Α΄ τάξης Γυμνασίου και συμμετείχαν πάνω από 250 μαθητές των σχολείων της Κέρκυρας.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε υπό την επιμέλεια της Διευθύντριας του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης της Κέρκυρας Δέσποινας Ζερνιώτη με συντονιστές του προγράμματος τους Μαρία Κρίγκα – Εικαστικό/εκπαιδευτικό και Κυριάκο Κωλέση – Κοινωνιολόγο/εκπαιδευτικό.

Επίσης συνεργάστηκαν οι: Γιώργος Στυλιανού – Φοιτητής του Ιονίου Πανεπιστημίου στο Τμήμα Τεχνών, Ήχου και Εικόνας για τη σύνθεση των ηχοτοπίων και η Στέλλα Παπαδολιάκου του τμήματος ραπτικής του Εναλλακτικού Εργαστηρίου Κέρκυρας.

Τέλος από το προσωπικό του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης της Κέρκυρας συνέδραμαν οι: Έφη Μακροδήμητρα – Διακοσμήτρια, Ειρήνη Μέξα – Συντηρήτρια και Κωνσταντίνος Χριστόπουλος – Αρχαιολόγος.

 

ΧΟΡΗΓΟΣ: Κέντρο Ξένων Γλωσσών Primaschool
                Γερμανικά - Αγγλικά - Ρωσικά

 Logo _347x 111

 

Η ΙΔΕΑ: Η πρόταση στηρίζεται στη βασική ιδέα της βιωματικής συμμετοχής και φαντασιακής ενεργοποίησης των παιδιών σε σχέση με το περιεχόμενο της έκθεσης πριν την είσοδό τους σ’ αυτήν. Η κύρια δράση έτσι, λαμβάνει χώρα σε διαφορετικούς χώρους του μουσείου, όπου μικρές ομάδες παιδιών με την καθοδήγηση των συνεργαζόμενων εκπαιδευτών εμπλέκονται στην σκηνοθετική - σκηνογραφική αναπαράσταση κάποιων από τις φωτογραφίες της έκθεσης, φωτογραφίες που τα παιδιά δεν έχουν ακόμη δει στο στάδιο αυτό της δράσης.

Ο ΣΚΟΠΟΣ: Κατά τον σχεδιασμό του προγράμματος δόθηκε μια σαφής προτεραιότητα: Να περάσουν τα παιδιά το κατώφλι της αίθουσας που φιλοξενεί τις φωτογραφίες του Robert MacCabe έχοντας ενεργοποιήσει μέσα τους μηχανισμούς εκείνους που χρησιμοποιούν και στο παιχνίδι. Μηχανισμούς φαντασιακής σύνθεσης οικείων παραστάσεων σύμφωνα με τους οποίους δημιουργούν εικόνες με ελάχιστα προαπαιτούμενα υλικά. Το υλικό του Robert MacCabe, από την άποψη αυτή προσφέρεται για τέτοιου είδους συνειρμικούς συσχετισμούς, καθώς τόσο σκηνογραφικά όσο και κοινωνιολογικά δίνει πολλές λαβές για ανάλυση.

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ: Αυτές λαμβάνουν χώρα σε μικρές εστίες του μουσείου, έξω και πριν την αίθουσα φωτογραφίας. Όλα τα παιδιά συμμετέχουν σε κάποια από τις ομάδες αυτές και ταυτόχρονα έχουν την αίσθηση της συνολικής ομάδας που εργάζεται σπονδυλωτά με τελικό στόχο την είσοδό τους στην αίθουσα, όπου θα γίνει η αναζήτηση των πρωτότυπων Φωτογραφιών Αναφοράς και η σύγκρισή τους με τα αποτελέσματα των δράσεων στις οποίες ο κάθε μαθητής/τρια συμμετείχε. Με τον τρόπο αυτό εμπλέκονται ενεργά όλοι, αποφεύγοντας τον σκόπελο της παθητικής περιήγησης στα εκθέματα της έκθεσης.

 

 

 

  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
  • ΕΛΛΑΔΑ–ΚΙΝΑ: λαοί αρχαίοι, κόσμοι που αλλάζουν
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ